Érdekességek

Érdekességek

Az Állam Október végére meghírdet egy pályázatot, amivel a kerékpáros munkába járókat próbálja segíteni. A meghírdetett összeg: 1 milliárd forint.

A vonóhorgon történő és hátsó ajtós kerékpárszállítás már a 90-es évek óta létezik. Kezdetben semmilyen jogszabály nem vonatkozott ezekre a tartókra, maximum annyi, hogy biztonságos legyen.
A Közlekedési Minisztérium 2017-ben kezdett igazán foglalkozni eme típusú tartók használatának szabályozásával. A rendszám láthatóságának problémája az autó azonosítását akadályozza. „Sima” közúti közlekedésben sem szabad letakarni a rendszámot, nem lehet kivétel ez alól az az autó sem, melynek hátsó részére kerékpártartót szereltek. Erre a célra találták ki az úgynevezett szürke rendszámot, ami kezdetben kötelező volt, de erről majd később.
Sajnos idén is elérkeztünk a nyár végéhez. Lassan bekerülnek a tárolóba a kerékpárok és a kerékpárszállítók. Elbújnak zsákjukba a szörfök, vitorlák, SUP-ok. Szekrénybe száműződnek a fürdőruhák, strandcuccok. Nem kell azért nagyon elszomorodni, hiszen nemsokára érkezik a tél és vele együtt a síelés, snowboardozás, a forralt bor, a bejgli és az esti séták a ropogós hóban.
 
Először viszont a nyári dolgaink eltárolásáról érdemes gondoskodni. Ebben próbálunk pár hasznos tippel, trükkel segíteni.
„Az elektromos autó (villanyautó) egy villanymotorral meghajtott autó. Az elektromos energiát leggyakrabban akkumulátorból nyeri, de egyes elektromos autók szuperkondenzátorban (korábban akár lendkerékben) tárolják azt. Azokat az autókat, amelyek elektromotort és más típusú motort is használnak, hibridautónak nevezzük, és nem tekintjük teljesen elektromos járműveknek, mert azok csak töltéstároló üzemmódban üzemelnek.”