Blog

 

Nyaralásnál, síelésnél mindig előjön az a kérdés, hogy mit vigyünk, mi maradjon, mi fér el.
Ha kicsi az autó csomagtere, nem biztos, hogy minden utazáshoz szükséges dolog elfér az autóban.
Ilyenkor a legjobb megoldás a tetőbox. De hogy lehet az, hogy lehet venni 50 ezer forintért is, meg 250 ezer forintért is? Mi okozza ezt a drasztikus különbséget? Hogyan válasszunk?

A tél egyik fénypontja a síelés családdal, barátokkal. Sokan hosszú évek óta járják Európa szebbnél-szebb sípályáit, hegycsúcsait. A kikapcsolódás kényelmesebbé tehető számos kiegészítővel. Ilyen például a tetőbox, amiben biztonságosan és egyszerűen szállíthatjuk léceinket, csomagjainkat. Az út biztonságos megtételéhez sokszor hozzátartozik bizony a hólánc is. Pályaszállások néha hólánc nélkül megközelíthetetlenek. Számos utazó találkozik azzal a gonddal is, hogy egyes országokban kötelező tartozék a hólánc. Ez még önmagában lehet nem is lenne baj, de számos problémába ütközhetünk a megfelelő hólánc kiválasztásakor.
Sajnos idén is elérkeztünk a nyár végéhez. Lassan bekerülnek a tárolóba a kerékpárok és a kerékpárszállítók. Elbújnak zsákjukba a szörfök, vitorlák, SUP-ok. Szekrénybe száműződnek a fürdőruhák, strandcuccok. Nem kell azért nagyon elszomorodni, hiszen nemsokára érkezik a tél és vele együtt a síelés, snowboardozás, a forralt bor, a bejgli és az esti séták a ropogós hóban.
 
Először viszont a nyári dolgaink eltárolásáról érdemes gondoskodni. Ebben próbálunk pár hasznos tippel, trükkel segíteni.

A Northline EvoSpace 190 centiméter hosszú EvoSpace boxok mindegyike sportboxnak minősül, melyek jellemzően keskeny, hosszúkás boxok mérsékelt űrtartalommal.
A mindössze 15 kilogramm súlyú box síeléshez vagy egyéb sporteszközök szállítására tökéletesen alkalmas, sőt akár egy kerékpár is elférhet mellette a tetőcsomagtartón.

A Neumann cseh családi cég 1992-ben kezdte a tetőboxok és tetőcsomagtartók gyártását és forgalmazását. Kezdetben kizárólag a Skodának gyártottak ilyen termékeket, mára viszont széles palettával rendelkeznek tetőboxokban és csomagtartókban is.
2017-ben egy új vállalkozásba kezdett a cég, megjelent a Northline márka. A Northline a Neumann cég prémium kategóriás tetőboxait jelenti. Mind megjelenésben, mind aerodinamikában és kényelemben is komoly fejlesztések történtek. A Northline 3 termékcsaláddal igyekszik kiszolgálni minden igényt.

A hóláncoknak két alap fajtájuk van: textil vagy hagyományos. A felszerelés módja szerint pedig további három csoport létezik: kézi feszítős, önfeszítős és automata. A Thule/König K-Summit hólánc az automata kategória legokosabb darabja.

 

„Az elektromos autó (villanyautó) egy villanymotorral meghajtott autó. Az elektromos energiát leggyakrabban akkumulátorból nyeri, de egyes elektromos autók szuperkondenzátorban (korábban akár lendkerékben) tárolják azt. Azokat az autókat, amelyek elektromotort és más típusú motort is használnak, hibridautónak nevezzük, és nem tekintjük teljesen elektromos járműveknek, mert azok csak töltéstároló üzemmódban üzemelnek.”

A cég alapítója, Ettore Bugatti 1881-ben született Milánóban. A műszaki tudományokban tehetséges fiatalember 1909-ben megalapította saját vállalatát, amely kezdetben kis, fordulékony autókat gyártott (800-1300 cm3 hengerűrtartalommal). Az első világháború után már Grand Prix versenyeken is szerepelnek az autói, ami meg is hozza a várva várt hírnevet. Bugatti felismerte a lehetőséget és áttért a luxusautó gyártásra. Ekkor született meg első luxusautója, a „La Royale”. 14700 cm3,200 LE, 5 méteres alváz, fényűző kényelem. (Jó buli lehetne vele Budapest belvárosában parkolni)

A vízi sport szerelmeseinek érdemes tudni, hogyan szállítsuk eszközeinket biztonságosan és szabályosan. Ebben a témában rengeteg jogszabály van, viszont ezzel nem fárasztanám az olvasót, ezért rövidítve, összefoglalva, lényeget kiragadva fogom ezeket ismertetni. A jogszabályok nagy része a balesetek megelőzése érdekében szabályozza a szállítást. Mondanom se kell, hogy sem mi, sem a kajak, sem a közlekedésben résztvevők nem örülnének, ha szállítás közben a kajak nem maradna a helyén. Amúgy a vízi sporteszközökben keletkező sérülések nagy része szállításnál vagy a vízparton keletkezik. (A vizet azért elég jól bírják!) :)

További 9 oldal