Míg szeptember végén a hvg.hu szerint komoly változást hozhat a dízelbotrány, mindemellett komoly költségekkel is kell számolnia a konszernnek és az autótulajdonosoknak is. Utóbbi link alatt egyébként találtok egy összehasonlító táblázatot is, melyből kiderül, hogy eleve az autókatalógusokban megjelölt adatok nem fedik a valóságot.
A botrány kirobbanása óta több tanulmány is megjelent, melyek más gyártókat is emlegetnek, eddig azonban csak a VW kocsiknak volt visszhangja, valamint a konszern egyéb márkáinak.
A HVG szeptember végi előrejelzésében egy érdekes mondat is elhangzik:
...előírás szerinti használat esetén az urea-fogyasztás annyira megemelkedhet, hogy a gyárilag előírt 10000 helyett 5000 mérföldönként is szükségessé teheti az újratöltést, ami így jelentősen megnöveli a gépkocsi szervizelésének gyakoriságát.
Ez pedig további kérdéseket vet fel, és az összeesküvés-elméletek hívei is csak elégedetten bólogathatnak, ugyanis innen már tényleg csak egy lépés a "lifetime engineering".
Októberben már több országban is leállították dízelmotoros Volkswagenek gyártását és eladását, sőt, Spanyolországban úgy néz ki, perre is viszik a dolgot, hiszen a korábban megkapott környezetvédelmi támogatások így eléggé hiteltelennek hatnak.
Az ügy kapcsán felszólalt a Ford németországi igazgatója is. Ha tudtok más autógyártók véleményéről is, szívesen vennénk, ha megosztanátok velünk.
Végezetül pedig, mielőtt végleges véleményt alkotnánk, érdemes a Totalcar hosszabb írását elolvasni, mely egyébként elég közel áll a mi álláspontunkhoz is - és valószínűleg a teljes igazsághoz is.
Ti mit gondoltok? Jelentheti ez a robbanómotoros autók végét? Esetleg becsődöl a botrányban a Volkswagen-csoport? Vagy tőzsdemanipuláció az egész? Netán magával ránt még számtalan más (európai) autógyártót?