Utazás és Outdoor webáruház
A felkészült utazó boltja
Aktuális promóciók:
Összes...

Hírek

Hírek a Herbály Autó kinálatáról, és érdekességek a nagyvilágból.

Az Állam Október végére meghírdet egy pályázatot, amivel a kerékpáros munkába járókat próbálja segíteni. A meghírdetett összeg: 1 milliárd forint.

A céget alapító Thulin család mindig is elkötelezett híve volt a szabadidős tevékenységeknek.
A Thule számos termékével igyekszik könnyebbé, kényelmesebbé tenni az aktív életet. Rendkívül könnyen használható kerékpártartóik, síléctartóik, vízi szállítóeszközeik már régóta nagy népszerűségnek örvendenek. Az aktív élet gyermekekkel termékcsoport viszonylag friss az előbb említett kategóriákhoz képest. A futóbabakocsik, a multifunkciós kerékpáros utánfutók és a gyermekülések segítenek a sportos életet élő szülőknek, hogy a szabadban eltöltött élményekből a legkisebbek se maradjanak ki.
A vonóhorgon történő és hátsó ajtós kerékpárszállítás már a 90-es évek óta létezik. Kezdetben semmilyen jogszabály nem vonatkozott ezekre a tartókra, maximum annyi, hogy biztonságos legyen.
A Közlekedési Minisztérium 2017-ben kezdett igazán foglalkozni eme típusú tartók használatának szabályozásával. A rendszám láthatóságának problémája az autó azonosítását akadályozza. „Sima” közúti közlekedésben sem szabad letakarni a rendszámot, nem lehet kivétel ez alól az az autó sem, melynek hátsó részére kerékpártartót szereltek. Erre a célra találták ki az úgynevezett szürke rendszámot, ami kezdetben kötelező volt, de erről majd később.

 

Nyaralásnál, síelésnél mindig előjön az a kérdés, hogy mit vigyünk, mi maradjon, mi fér el.
Ha kicsi az autó csomagtere, nem biztos, hogy minden utazáshoz szükséges dolog elfér az autóban.
Ilyenkor a legjobb megoldás a tetőbox. De hogy lehet az, hogy lehet venni 50 ezer forintért is, meg 250 ezer forintért is? Mi okozza ezt a drasztikus különbséget? Hogyan válasszunk?

Sajnos idén is elérkeztünk a nyár végéhez. Lassan bekerülnek a tárolóba a kerékpárok és a kerékpárszállítók. Elbújnak zsákjukba a szörfök, vitorlák, SUP-ok. Szekrénybe száműződnek a fürdőruhák, strandcuccok. Nem kell azért nagyon elszomorodni, hiszen nemsokára érkezik a tél és vele együtt a síelés, snowboardozás, a forralt bor, a bejgli és az esti séták a ropogós hóban.
 
Először viszont a nyári dolgaink eltárolásáról érdemes gondoskodni. Ebben próbálunk pár hasznos tippel, trükkel segíteni.

A hóláncoknak két alap fajtájuk van: textil vagy hagyományos. A felszerelés módja szerint pedig további három csoport létezik: kézi feszítős, önfeszítős és automata. A Thule/König K-Summit hólánc az automata kategória legokosabb darabja.

 

„Az elektromos autó (villanyautó) egy villanymotorral meghajtott autó. Az elektromos energiát leggyakrabban akkumulátorból nyeri, de egyes elektromos autók szuperkondenzátorban (korábban akár lendkerékben) tárolják azt. Azokat az autókat, amelyek elektromotort és más típusú motort is használnak, hibridautónak nevezzük, és nem tekintjük teljesen elektromos járműveknek, mert azok csak töltéstároló üzemmódban üzemelnek.”

A cég alapítója, Ettore Bugatti 1881-ben született Milánóban. A műszaki tudományokban tehetséges fiatalember 1909-ben megalapította saját vállalatát, amely kezdetben kis, fordulékony autókat gyártott (800-1300 cm3 hengerűrtartalommal). Az első világháború után már Grand Prix versenyeken is szerepelnek az autói, ami meg is hozza a várva várt hírnevet. Bugatti felismerte a lehetőséget és áttért a luxusautó gyártásra. Ekkor született meg első luxusautója, a „La Royale”. 14700 cm3,200 LE, 5 méteres alváz, fényűző kényelem. (Jó buli lehetne vele Budapest belvárosában parkolni)

A vízi sport szerelmeseinek érdemes tudni, hogyan szállítsuk eszközeinket biztonságosan és szabályosan. Ebben a témában rengeteg jogszabály van, viszont ezzel nem fárasztanám az olvasót, ezért rövidítve, összefoglalva, lényeget kiragadva fogom ezeket ismertetni. A jogszabályok nagy része a balesetek megelőzése érdekében szabályozza a szállítást. Mondanom se kell, hogy sem mi, sem a kajak, sem a közlekedésben résztvevők nem örülnének, ha szállítás közben a kajak nem maradna a helyén. Amúgy a vízi sporteszközökben keletkező sérülések nagy része szállításnál vagy a vízparton keletkezik. (A vizet azért elég jól bírják!) :)

További 9 oldal